Wymeldowanie z miejsca pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące w drodze postępowania administracyjnego

Jednostka organizacyjna Urzędu
Departament Obsługi Mieszkańców
Kategoria usług
Meldunki, wybory

Podstawowe informacje

Wymeldowanie osoby nieprzebywającej w miejscu zameldowania w drodze postępowania administracyjnego.


Kogo dotyczy

Wnioskodawcy ubiegającego się o wymeldowanie osoby nieprzebywającej w miejscu zameldowania lub ubiegający się o uchylenie czynności materialno-technicznej polegającej na zameldowaniu lub wymeldowaniu osoby.


Wymagane dokument

  1. Podanie z wyjaśnieniem czasu i okoliczności opuszczenia mieszkania lub z żądaniem anulowania zameldowania jeżeli zameldowanie nastąpiło, a osoba zameldowana w lokalu nie zamieszkała.
  2. Dowód wpłaty z tytułu opłaty skarbowej za dokonanie czynności urzędowej.
  3. W przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika, potwierdzenie wpłaty z tytułu opłaty skarbowej złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa. Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
  4. Oryginały dokumentów potwierdzających fakty opisane w podaniu (np. tytuł prawny do lokalu lub nieruchomości,  wyrok rozwodowy, wyrok orzekający eksmisję, itp.), których kserokopię należy dołączyć do podania.

Uwagi!

  1. Formalności załatwia osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu, zainteresowana wymeldowaniem lub uchyleniem czynności materialno-technicznej zameldowania albo osoba posiadająca pełnomocnictwo udzielone na piśmie.
  2. W trakcie postępowania o wymeldowanie badana jest przesłanka dobrowolnego i trwałego opuszczenia lokalu.
  3. W przypadku gdy czynność zameldowania została dokonana bez spełnienia przesłanki zamieszkiwania w lokalu organ wszczyna postępowanie o uchylenie tej czynności i bada czy zamieszkanie nastąpiło czy też nie.
  4. W wyniku przeprowadzonego postępowania, po jego zakończeniu zostanie wydana stosowna decyzja.

Czas realizacji

Do 2 miesięcy od daty złożenia wymaganych dokumentów z możliwością przedłużenia terminu w trybie art. 36 Kodeksu postępowania administracyjnego z przyczyn niezależnych od organu orzekającego.


Opłaty

  1. Tytuł płatności: Opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej
    Kwota: 10 zł
    Opłaty dokonać można za pomocą przelewu bankowego na rachunek Urzędu numer: 26 1240 5211 1111 0010 3553 3132
  2. Tytuł płatności: Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa
    Kwota: 17 zł
    Opłaty dokonać można za pomocą przelewu bankowego na rachunek Urzędu numer: 26 1240 5211 1111 0010 3553 3132
  3. Ponadto dokonanie płatności jest możliwe w budynku Departamentu:
    • kartą płatniczą na sali obsługi
    • gotówką lub kartą w kasie Urzędu (parter pokój nr 7, kasa czynna w godzinach 8:00 - 15:00, przerwa techniczna 11:00-12:00)
  4. Wpłat bez prowizji na konto Urzędu Miejskiego można dokonywać również w następujących placówkach Banku PEKAO S.A.:
    • I Oddział w Białymstoku, ul. H. Sienkiewicza 40, 15-092 Białystok
    • II Oddział w Białymstoku, Filia 5 w Białymstoku, ul. Porzeczkowa 14, 15-815 Białystok
    • Oddział w Białymstoku, ul. Rynek Kościuszki 7, 15-950 Białystok
    • I Oddział w Białymstoku, ul. Zielonogórska 2, 15-674 Białystok

Uwaga

KASA pokój 7 parter czynna w godzinach 8.00-15.00 (przerwa techniczna 11.00-12.00).


Tryb odwoławczy

Od wydanej decyzji stronie służy prawo wniesienia odwołania do Wojewody Podlaskiego w Białymstoku w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.


Miejsce załatwienia sprawy

Urząd Miejski w Białymstoku
Departament Obsługi Mieszkańców
Referat Ewidencji Ludności
J.K. Branickiego 3/5, 15-085 Białystok
Pokoje 304-307


Kontakt telefoniczny

Numer telefonu: 85 879 79 79


Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2022 r. poz. 1191 t. j. ze zm.)
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 t. j. ze zm.)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 t. j. ze zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego. (Dz. U. z 2022 r. poz. 2070 t.j.) 

Feedback

Formularz zgłaszania uwag.

Podaj wynik działania matematycznego: