Wtórnik tablic rejestracyjnych
Podstawowe informacje
Wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych dokonuje na wniosek właściciela pojazdu organ, w którym pojazd jest zarejestrowany.
Kogo dotyczy
Właściciela pojazdu
Wymagane dokumenty
- Wniosek;
- Dowód rejestracyjny pojazdu;
- Stosowne oświadczenie właściciela o zagubieniu tablic (tablicy) rejestracyjnych;
- Dowód osobisty -do wglądu;
- W przypadku firm dodatkowo KRS;
- Aktualne ubezpieczenie OC;
- W przypadku pojazdu będącego przedmiotem współwłasności, wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo,
- W przypadku działania przez pełnomocnika należy załączyć stosowne pełnomocnictwo wraz z opłatą skarbową (17 zł). Zwolnione z opłaty skarbowej są pełnomocnictwa udzielane małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu oraz jeżeli mocodawcą jest podmiot określony w art. 7 pkt 1-5 ustawy o opłacie skarbowej
- Dowód uiszczenia opłaty
Czas realizacji
Około 7 dni roboczych
Opłaty
- Tytuł płatności: Wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych pojazdu nr VIN: ......
Kwoty poszczególnych opłat:- za wydanie nalepek legalizacyjnych - 12,50 zł
- za wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych na samochód - 80 zł
- za wydanie wtórnika jednej tablicy rejestracyjnej na samochód - 40 zł
- za wydanie wtórnika tablicy rejestracyjnej na przyczepę - 40 zł
- za wydanie wtórnika tablicy rejestracyjnej na motocykl - 40 zł
- za wydanie wtórnika tablicy rejestracyjnej na ciągnik rolniczy - 40 zł
- za wydanie wtórnika tablicy rejestracyjnej na motorower - 30 zł
- Opłat dokonać można za pomocą przelewu bankowego na rachunek Urzędu numer: 09 1240 5211 1111 0010 5270 5833
- Tytuł płatności: Opłata skarbowa za pełnomocnictwo
Kwota: 17 zł (od każdego stosunku pełnomocnictwa)
Opłaty skarbowej dokonać można za pomocą przelewu bankowego na rachunek Urzędu numer: 26 1240 5211 1111 0010 3553 3132 - Ponadto dokonanie płatności jest możliwe:
- kartą płatniczą bezpośrednio przy okienku, przy którym sprawa jest załatwiana
- gotówką lub kartą w kasie Urzędu (parter pokój nr 7, kasa czynna w godzinach 8:00 - 15:00, przerwa techniczna 11:00-12:00)
- Wpłat bez prowizji na konto Urzędu Miejskiego można dokonywać również w następujących placówkach Banku PEKAO S.A.:
- I Oddział w Białymstoku, ul. H. Sienkiewicza 40, 15-092 Białystok
- II Oddział w Białymstoku, Filia 5 w Białymstoku, ul. Porzeczkowa 14, 15-815 Białystok
- Oddział w Białymstoku, ul. Rynek Kościuszki 7, 15-950 Białystok
- I Oddział w Białymstoku, ul. Zielonogórska 2, 15-674 Białystok
Miejsce załatwienia sprawy
Departament Obsługi Mieszkańców
Referat Rejestracji Pojazdów
ul. J. K. Branickiego 3/5, 15-085 Białystok
I piętro, sala 110
Kontakt telefoniczny z Urzędem
Nr infolinii: 85 879 7979
Przydatne linki
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1251)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczenia pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1847 z późn. zm.)