Wtórnik tablic rejestracyjnych

Jednostka organizacyjna Urzędu
Departament Obsługi Mieszkańców
Kategoria usług
Rejestracja pojazdu

Podstawowe informacje

Wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych dokonuje na wniosek właściciela pojazdu organ, w którym pojazd jest zarejestrowany.


Kogo dotyczy

Właściciela pojazdu


Wymagane dokumenty

  1. Wniosek;
  2. Dowód rejestracyjny pojazdu;
  3. Stosowne oświadczenie właściciela o zagubieniu tablic (tablicy) rejestracyjnych;
  4. Dowód osobisty -do wglądu;
  5. W przypadku firm dodatkowo KRS;
  6. Aktualne ubezpieczenie OC;
  7. W przypadku pojazdu będącego przedmiotem współwłasności, wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo,
  8. W przypadku działania przez pełnomocnika należy załączyć stosowne pełnomocnictwo wraz z opłatą skarbową (17 zł). Zwolnione z opłaty skarbowej są pełnomocnictwa udzielane małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu oraz jeżeli mocodawcą jest podmiot określony w art. 7 pkt 1-5 ustawy o opłacie skarbowej
  9. Dowód uiszczenia opłaty

Czas realizacji

Około 7 dni roboczych


Opłaty

  1. Tytuł płatności: Wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych pojazdu nr VIN: ......
    Kwoty poszczególnych opłat:
    • za wydanie nalepek legalizacyjnych - 12,50 zł
    • za wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych na samochód - 80 zł
    • za wydanie wtórnika jednej tablicy rejestracyjnej na samochód - 40 zł
    • za wydanie wtórnika tablicy rejestracyjnej na przyczepę - 40
    • za wydanie wtórnika tablicy rejestracyjnej na motocykl - 40 zł
    • za wydanie wtórnika tablicy rejestracyjnej na ciągnik rolniczy - 40 zł
    • za wydanie wtórnika tablicy rejestracyjnej na motorower - 30 zł
  2. Opłat dokonać można za pomocą przelewu bankowego na rachunek Urzędu numer: 09 1240 5211 1111 0010 5270 5833
  3. Tytuł płatności: Opłata skarbowa za pełnomocnictwo
    Kwota: 17 zł (od każdego stosunku pełnomocnictwa)
    Opłaty skarbowej dokonać można za pomocą przelewu bankowego na rachunek Urzędu numer: 26 1240 5211 1111 0010 3553 3132
  4. Ponadto dokonanie płatności jest możliwe:
    • kartą płatniczą bezpośrednio przy okienku, przy którym sprawa jest załatwiana
    • gotówką lub kartą w kasie Urzędu (parter pokój nr 7, kasa czynna w godzinach 8:00 - 15:00, przerwa techniczna 11:00-12:00)
  5. Wpłat bez prowizji na konto Urzędu Miejskiego można dokonywać również w następujących placówkach Banku PEKAO S.A.:
    • I Oddział w Białymstoku, ul. H. Sienkiewicza 40, 15-092 Białystok
    • II Oddział w Białymstoku, Filia 5 w Białymstoku, ul. Porzeczkowa 14, 15-815 Białystok
    • Oddział w Białymstoku, ul. Rynek Kościuszki 7, 15-950 Białystok
    • I Oddział w Białymstoku, ul. Zielonogórska 2, 15-674 Białystok

Miejsce załatwienia sprawy

Departament Obsługi Mieszkańców
Referat Rejestracji Pojazdów
ul. J. K. Branickiego 3/5, 15-085 Białystok
I piętro, sala 110


Kontakt telefoniczny z Urzędem

Nr infolinii: 85 879 7979


Przydatne linki

Ekolejka - zamów kolejkę


Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2023 r. poz. 1047 z późn. zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczenia pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1847 z późn. zm.)

Feedback

Formularz zgłaszania uwag.

Podaj wynik działania matematycznego:

Powrót na początek strony