Wpis do ewidencji szkół i placówek niepublicznych
Podstawowe informacje
- Założyciel (osoba prawna lub osoba fizyczna) składa wniosek o wpis do ewidencji szkoły lub placówki niepublicznej łącznie ze statutem oraz dokumentami wymaganymi przepisem art. 168 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe.
- Finalnie założyciel otrzyma zaświadczenie o wpisie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych. Kopię zaświadczenia organ z urzędu przesyła Podlaskiemu Kuratorowi Oświaty oraz właściwemu organowi podatkowemu.
Kogo dotyczy
Założyciel (osoba prawna lub osoba fizyczna)
Wymagane dokumenty
Wniosek
Czas realizacji
30 dni od złożenia wniosku.
Opłaty
Brak
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Miejski w Białymstoku
Departament Edukacji
Referat ds. Niesamorządowych Jednostek Oświatowych
ul. Legionowa 7, 15-281 Białystok
Kontakt telefoniczny z Urzędem
Nr infolinii: 85 879 7979
Tryb odwoławczy
Od decyzji służy stronie odwołanie do Podlaskiego Kuratora Oświaty za pośrednictwem Prezydenta Miasta Białegostoku w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Podstawa prawna
- Ustawa Prawo oświatowe z dnia 14 grudnia 2016 roku (Dz. U. z 2024 r. poz. 737)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku − Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. w sprawie rodzaju innych form wychowania przedszkolnego, warunków tworzenia i organizowania tych form oraz sposobu ich działania (Dz. U. z 2020 r. poz. 1520)